May 28, 2011

People are just weird....

They don't want to hand out something to those who wants it, but rather choose to give the oppurtunity to those who hate it. Helloooo... do you think I'm faking it???? I don't like to travel overseas if its work-related (maybe with the exception of South Korea), I'm not good at marketing and I do not intend to improve on that. I'm anti-social (not to the extreme though) and I don't intend to change myself.


So yeah, I'm nominated to be the team leader for the Japan trip next Sept; what would you said if your boss asked you; would it be alright for you to go on this Japan trip? I wanna reply, "HELL NO! I AM NOT ALRIGHT WITH THAT". That one I have to fake a smile, "Oh, there's no one else available? Oh, okay....sure"


Then my other colleague who's on maternity-leave sms-ed me last week, whats my plan this June... I know what she have in mind, really wanna reply I already applied for leave, but I know that lie can be uncovered easily and surely. So I just reply, let me be the last resort, nominate OTHER PEOPLE first. But hell no, she don't want to bring the people who really likes to travel, who really wants to go... Now, I'm gonna be the one to be jeling and given cold treatment again. Maybe, I should just show an attitude, and not be a yes-ma'am companion then maybe I won't get stressed when my name is put down for overseas. or maybe just fake how iski I am to be travelling...


well, now I feel lighter after I vent out my frustration for people in general and my office-mate in particular

May 17, 2011

Daemang @ Great Ambition

I've been hunting for this drama far and wide (even Singapore and Kuala Lumpur) for years....after my obsession with Jo Hyun Jae starts. Alas, the only set available then were without english subtitles... Yeah, at that stage I would even buy an original set which would cost me a lot like Jumong...haha but then last month chajatta! and I think it cost around $30-40 only....but I hesitate not because I don't wanna see it anymore but because I had so many dramas to watch!!!! and rewatching Family Outing and Running Man doesn't help reducing the number either...nor new interesting drama keeps airing every month to add to now three hard discs. But last week, while waiting for my mom 1 hour massage; roaming around the shops at The Mall, I couldn't resist anymore and had to buy it...

Oh yeah, you would think that with my obsession with Jo Hyun Jae, he would be the lead characters in this drama... haha no, he's just one of the supporting characters. My interest was piqued to watch this drama cause I read he attracts attention from this drama even in the few scenes he was in...with his good look and charismatics aura. Well, no wonder...he's the most good looking namja in this drama! (Sorry Jang Hyuk fans)...just like how Bae Soo Bin attract attention in Sea God, Jumong and Painter of The Wind.


Well anyway, the story starteed with a woman roaming the woods about to give birth and she stumbled upon a hunter. After she gave birth, he couldn't just leave her there, so he brought her to an abandoned village and there he helped her to get the house she had chosen in order. He's getting attached to her and the baby but she get another idea, she didn't want her son to be just another runaway-slave baby, so while he was hunting she brought her baby to the father, a successful merchant in the city. That bastard said to his wife he would deal with this problem and told her to go back to sleep but the kind wife said she's willing to raise the baby as her own -for she was barren - if the girl was to disappear for good. When she stepped out of the house - minus the baby - she confronted by the hunter who was hurt by her defection, tossed her her belongings and walked away....

Several years later, the child grew up to be Park Jae Young (Jang Hyuk) and as it turns out the merchant had secretly adopted another son beforehand Park Si Young (Han Jae Suk). Jae Young was a warm-hearted person and befriended many low-born commoners while Si Young is what we could in today's world a psychopath - someone without feelings and empathy. Anyway, Jae Young falls for Yoon Ye Jin (Lee Yo Won) since she tended to his broken arms when they were kids, not knowing at first that she's someone out of his reach, of noble-higher-class status.


When he ran away from home, abandoning even his own name after his greedy father and heartless brother manipulations that results to his friends death, his path crossed again with Choi Dong Hee (Son Ye Jin), a daughter of another merchant who masquerade as a man to move freely and through her prodding and her father wisdom, he finds a will to live again and get involved with other people. (I kinda predicted she would fall or him... but the way they end her story and him kinda left me unsatisfied. Haha I was hoping that Si Young got to married Ye Jin and Jae Young falls in love with Dong Hee too, but remain loyal to Ye Jin but in the end Ye Jin died and the living have to go on living right?) ANYWAY, through some chance encountered and these people Jae Young was involved with the politics and helps the handsome-can't-be-missed-Crown Prince (Jo Hyun Jae).

In that time, his brother also encountered Ye Jin and might be because of the cold shoulder she gave him, and she of higher class, he was intrigued by her and wants to possess her eventhough he knows she only loves Jae Young. Ye Jin knows about his 'illness' or lack of feelings and for Jae Young sake wants to cure him... haha! like how? even the modern medicine with all the available drugs cannot cure that kind of person methinks... Oka y maybe I'm a bit bias against Lee Yo Won, she's beautiful and all, but she's like a doll - so lifeless (that's why she so perfect as the zombie-Yi-Kyung in 49 Days).

Oh yeah young Jang Geun Suk whom I almost didn't recognize and Jo In Sung cameo in this drama too... I'm trying to rack up my brain though who/where I've seen Jae Young birth's mother before...


Now on my hunting list is The King and I, please...please...can someone subbed it....